Friday, July 27, 2012

Sport

Hakkasin mõtlema, miks mõni meelelahutus on minu poolt aksepteeritav ja mõni mitte... varsti hakkab olümpia, asi mis mind isiklikult üpris külmaks jätab... Aga ma aktsepteerin seda täielikult kui mõni inimene selle tõttu ennast helesinsisesse kõike hõlmavasse ja kõike lubavasse ekraani matab... Mis on siis selle põhjus? Miks on sport aksepteeritavam kui mingi muu asi, mis selle sama ekraani pealt meieni jõuab? Jõudsin järeldusele... sport... on lihtsalt ehe... see on selle võlu. Suures plaanis puudub seal võltsdraama, võit on võit ja kaotus on kaotus see on juba piisav... puudub kunstlik üledramatiseering... mingi pinge tekitamine, emotsioonide üle mängimine... Kuigi tihti proovivad kommentaatorid seda draamat luua ja võimendada jääb suurem osa siiski ehedaks, mis on ainulaadne tänapäevases manipuleerivas televisioonis. Pilt sellest kuidas keegi mokk töllakil finišit ületab sisaldab rohkem ehedat emotsiooni kui tuhat muud pseudodraamat või pseudonaeratusi täis pilti.

2 comments:

  1. Mina arvan et spordi näitamine televisioonis on mõttetu ajaraiskamine. Selgitan seda kahel näitel.
    Esiteks ei ole ma nn "aspirational TV" austaja. Lõppeks mida muud see olümpiamängud ongi kui üks osa aspirational TV-st, et innustada meid olla paremad ja tublimad ja ausamad. Mulle meeldib olla paks ja laisk ja ma ei saa aru, miks isegi riiklik televisioon sunnib mulle peale seda sportliku ja tervisliku eluviisi paska.
    Teiseks- olümpiamängudel (ja üldse spordis) leiduv emotsioon, on natuke liiga ehe, natuke liiga reaalne. Kui ma reaalust tahaksin, siis läheksin arsti juurde ja uuriksin, kas mu kasvaja on suuremaks läinud või ei. Õnneks ei kanta OMi igal telekanalil üle. Vähemalt on veel olemas Fox Life ja TLC mille kehvasti kirjutatud ja ülepingutatud seebikad ja halvad reality-showd pakuvad mulle tundide kaupa meelelahutust ja võimaluse distantseeruda oma elust seni, kuni see kõik ühel hetkel kokku variseb nagu kaardimajake.

    Aga sarkasmi kõrvale jättes: sport massidesse ja pöidlad pihku. Kui Kanter saab kulla, saab minu juures juua.

    ReplyDelete
  2. Minu jaoks võrduvad Olümpiamängud natuke Eurovisiooniga oma ülepingutatusega, selle vahega, et osalejad Olümpiamängudel midagi nagu oskavad ka.

    ReplyDelete